SEK
Välj valuta SEK DKK EUR (FIN)
eller

E-post

Du blir automatiskt medlem vid ditt första köp.
Handla hos oss

I Hudotekets Webshop köper du dina varor genom vår Internetbutik, vår Mobila butik eller genom att beställa varorna via e-post, telefon eller fax. Du hittar adress och telefonnummer under rubriken "Kontakt" i föregående vy. Oavsett vilken beställningsmetod du väljer får du alltid en orderbekräftelse via e-post. För att handla i Hudotekets Webshop måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år och vill handla måste någon av dina föräldrar göra beställningen. Genom att godkänna våra köpvillkor godkänner du även att du prenumerar på våra nyhetsbrev och sms. Du kan avregistrera dig från nyhetsbrev/sms via mina sidor. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i våra nyhetsbrev.


Priser

De priser som anges i Hudotekets Webshop är inklusive moms. Momsen specificeras på din orderbekräftelse. Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Utbyte av promotiongåvor kan förekomma. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och uppenbart felaktiga priser.

Nyhetsmail

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och uppenbart felaktiga priser.


Leveranssätt

Vi levererar produkterna med Db Schenker paket eller Postpaket. Samtliga fraktsätt innebär att paketet skickas till ditt uthämtningsställe. Så fort paketet finns på plats på ditt uthämtningställe så skickas en sms-avisering ut till dig (om du valt det alternativet och angett mobilnummer) och du kan då hämta ut dtt paket. Vi har även post-avisering som ett alternativ till en kostnad av sex kr och då kommer en pappersavi hem i brevlådan när paketet finns på utlämningsstället. 

Fraktavgift

Fri frakt när du lägger en order över 500 kr. DB Schenker kostar 39 kr. Fraktavgiften vid fraktsätt Posten är 89 kr.

Betalningsalternativ

Att göra en beställning medför ett betalningsansvar för det du har beställt. Du kan välja att betala din order på följande sätt.

Kreditkort – Via Postens betalväxel kan vi erbjuda säkra kreditkortsbetalningar. Du kan betala med VISA, Mastercard eller Eurocard.

Direktbetalning från bank
- Betala säkert direkt från din bank. I kassan väljer du bank och blir sedan skickad vidare till din banks inloggning. Där loggar du in med din säkerhetsdosa eller säkerhetskod och betalningen sker direkt från ditt konto. De banker som vi har avtal med är: Nordea, Handelsbanken och Swedbank.

Faktura - Betalningsvillkoret är 14 dagar och kostar ingenting. Fakturan kommer via mail, men vill du hellre ha den utskriven i ditt paket väljer du det efter att köpet genomförts till en kostnad av 5 kronor. Vid försenade betalningar tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr samt samt dröjsmålsränta med 8 % + referensräntan. Du kan kontrollera din fakturastatus på www.faktureramig.se.

Klarna Konto - Delbetala från 50 kr/mån! Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

- Få alltid varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)
Förskottsinbetalning – Du betalar in den totala ordersumman på vårt bankgiro 419-0062 och anger ditt ordernummer som referens på inbetalningen. När dina pengar kommit in på vårt konto så skickar vi varorna till dig.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt mellan 2-4 arbetsdagar. Dock reserverar vi oss  för senare leverans vid högsäsong då Posten och Schenker har extra mycket att göra. Beställningar som görs före 12.00 skickas vanligtvis samma dag. Om du vill veta mer om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig via e-post eller telefon. 

Ångerrätt

Som kund har du rätt enligt distanshandelslagen att ångra ditt köp. Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning. Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp och innan dess att du returnerar varorna. Detta gäller även om du önskar att byta produkter. Du får ett ärendenummer av oss som du skriver på paketet som du returnerar. När vi godkänt att produkt inklusive kartong och tillbehör är i godkänt skick betalar vi ut pengarna för produkten. Varan/varorna du returnerar måste vara oanvända och förpackningen obruten. Du ska skicka tillbaka varan/varorna så att de är hos oss senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra köpet. Du betalar själv returfrakten. Vi ansvarar inte för leveransen till oss från kund. Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Vi återbetalar dig inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill ångra din beställning, förutsatt att du på riktiga grunder har hävt ditt köp och varan/varorna är i godkänt skick.

Har du shoppat under november och december förlänger vi ångerrätten till den 15 januari 2020. 

Kontakta oss på:
Tel. 036-344562 
E-post. webshop@hudoteket.se

Dina varor ska återsändas till:
Hudoteket 
Herkulesvägen 6 
553 03 Jönköping

Restnoterade varor

Om någon/några varor som du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta. Du kan då välja själv om du vill vänta på dessa varor, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varor helt.

 

Avbeställning

Om beställningen inte har skickats från oss så kan du avbeställa din order via e-post, telefon eller fax. Om vi redan har hunnit skicka iväg varorna har du dock möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor på det sätt som beskrivs under rubriken Ångerrätt. Beställda varor som ej hämtas ut från ombud debiteras med 200 kronor.

 

Utlandsbeställningar

Vi levererar endast inom Sverige.

Reklamationer & tvister
Vänligen kontakta alltid vår kundtjänst via telefon 036-34 45 62 för att göra en reklamation. Vid godkänd reklamation så postar vi en retursedel till dig och återbetalar summan för din beställning inom 10 dagar från mottagandet. För att reklamationen ska bli godkänd måste din produkt/produkter vara väl emballerade, samt skickas i godkänt vadderat kuvert alternativt kartong.



Fler frågor?
Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta dina frågor till oss, så hjälper vi dig gärna. Mailadressen är webshop@hudoteket.se och telefonnumret är 036-34 45 62.
Har du fakturafrågor, vänligen vänd dig till Klarna på 08-120 120 00 eller info@klarna.com.

 

Vill du ha erbjudanden, nyheter och beauty-inspo?

Läs vår integritetspolicy här.

Salong Webshop