Fakta
Precision och noggrannhet - Tysk skönhet
Tysk skönhet, eller "G-beauty" har den senaste tiden varit den ledande trenden inom hudvård som spetsas av en våg av lyxvarumärken. De tyska skönhetsmärkena är kända för att vara okomplicerade, rena och funktionella med tydliga lösningar för specifika hudvårdsproblem – som alltid backas av vetenskapligt stödda resultat. Trots att "G-Beauty" har sin betoning på anti-age lösningar, har tysk hudvård ett genomsyrande tänk där man kombinerar välkända naturliga ingredienser med den senaste medicinska forskningen.
Vi dyker djupare i de tyska varumärkena vi på Hudoteket erbjuder där orten Baden-baden tar plats:
Biodroga
Biodroga är ett klassiskt salongsvarumärke som grundades i Baden-baden, Tyskland i slutet av 1950-talet av Walter Friedmann som även grundat Biodroga MD och Sans Soucis. Basen i Biodrogas produkter är effektiva växtbaserade bioingenjörerade ingredienser och med denna revolutionerande kombination har Biodroga en stabil position på skönhetsmarknaden.
Visste du: Att Biodroga är Hudotekets äldsta varumärke och används flitligt av Lena Hallbäck- Olofsson, Hudotekets ägare?
Biodroga MD
Biodroga MD erbjuder ett högmodern och innovativ hudvårdssortiment med vetenskapliga och medicinska grundade produkter. Produkterna är baserade på bevis och resultat av den senaste forskningen inom hudvård och specifikt riktad mot orsakerna bakom olika hudproblem. Biodroga MD innehåller naturliga essenser och undviker alltid ingredienser som kan irritera huden.
Sans Soucis
Sans Soucis erbjuder hudvårdsprodukter även dem från den berömda orten Baden-Baden i Tyskland. Det välgörande Thermalvattnet från källorna i Baden-baden är en unik ingrediens i produkterna tillsammans med andra naturliga ingredienser och innovativa ämnen. Produkterna är anpassade för olika hudtyper och Sans Soucis klassas som en av Europas främsta tillverkare av högklassiga hudvårdsprodukter.
Storsäljare: Sans Soucis Aqua Clear Skin Spot Off Anti-Blemish Stick är genom tiderna Hudotekets mest sålda produkt! Så pass att den till och med fått sig ett eget smeknamn, nämligen "Dutten".
Babor
Det började år 1956 med en svart ros, symbolen för fullkomlig skönhet. Dr. Michael grundade Babor i Tyskland, som idag är tredje generationens familjeföretag. Forskning och vetenskap är grundstenarna i Babor när de tar fram effektiva produkter för olika hudtillstånd och hudproblem. Babor är även ledande inom ampuller och varje glasampull har sin egna högteknologiska hemlighet.
Fun fact: Babor var det första hudvårdsföretaget att utveckla ampuller!