SEK
Välj valuta SEK DKK EUR (FIN)
eller

E-post

Du blir automatiskt medlem vid ditt första köp.

Våra rutiner i samband med Covid-19


På Hudoteket är vi alltid noga med hygienen. I och med Covid-19 har vi dock vässat våra rutiner ytterligare, samt infört nya restriktioner i enlighet med myndigheternas rekommendationer. Varje dag ser vi över rutinerna, och kommer även uppdatera dem om de allmänna rekommendationerna ändras. På Hudoteket Salong & Butik har vi bland annat börjat med visir, säger nej till stora sällskap och spritar och tvättar som aldrig förr. Vi har också sett till att det blir smidigare och billigare för dig att få dina produkter hem till dörren.

Nedan kan du läsa information om vad vi gör för att stoppa smittspridning och för att hjälpa dig som kund på bästa sätt under dessa speciella tider.


Frågor & Svar

Ja, det har vi på alla våra enheter. Läs mer om våra öppettider här

Ja, alla som har kundkontakt använder visir, utöver att i den mån det går hålla avstånd. 

Vi använder handskar till varje kundmoment som så kräver, exempelvis ansiktsbehandlingar, diatermi, fotvård, manikyr, botox, fillers och så vidare. I övrigt är vi i vanlig ordning väldigt noga med handhygien.

Förutom våra ordinarie städrutiner och högt ställda krav på renhet och hygien, har vi nu skärpt kraven på att desinficera ytor, rengöra och sprita alla kontaktytor dagligen och extra noga. Vi tvättar våra händer ofta, noga och länge, samt använder nya engångshandskar vid varje kund och behandling där det behövs. Vi använder dessutom engångsmaterial där det behövs, så som nytt sängpapper till varje kund, och givetvis engångslancetter och så vidare.

Om du har ett presentkort som snart går ut kan du få förlänga det med en månad, alternativt köpa produkter. Kontakta oss så hjälper vi dig med detta. Du kan däremot inte köpa produkter för de presentkort som avser friskvård, då dessa enbart får nyttjas för friskvård.

Har man bokat en tid ber vi att man ska avboka senast dagen innan. Vid plötsligt insjuknande, och man behöver lämna återbud samma dag som din behandling får man boka om sin tid längre fram utan debiteringsavgift. Oavsett får man som kund inte komma till oss om man har symptom, och vi behandlar ej om vi skulle ha symtom.

Då är vårt tips att du väljer att boka din behandling på tider där det är som minst människor på plats, vilket är förmiddagar. Du kan känna dig trygg i att vi gör allt vi kan för att du ska få ett trevligt besök som känns tryggt och säkert. Vi har en stor salong med stora ytor, både i butik och väntrum så du som kund kan enkelt hålla avstånd till andra.

Just nu så får du som har ett ärende hos oss gärna komma, men för att vi ska hålla nere antalet personer i våra lokaler så ber vi dig att inte ta med sällskap. Givetvis får du som behöver ledsagare ta med det.

Absolut! Då kan du handla online på hudoteket.se, och där välja hemleverans med Budbee eller Postnord. Om du ska handla en present kan vi båda slå in paketet åt dig, och skicka direkt till personen i fråga.

Nej, absolut inte, vi har stora ytor. Salongen är på fyra olika våningsplan, så du behöver aldrig trängas hos oss. 

Ja, vi har flera väntrum, minst ett på varje våningsplan. 

Ja, du kan tryggt lämna av hen och stämma av att allt stämmer med bokning och sedan tar terapeuten hand om hen. På avtalad tid kommer du sedan och hämtar upp, betalar och stämmer av allt. 

Ja, det går bra, vi löser rum och plats för det. 

Normalt ordnar vi events, Öppet Hus, kurser och gruppaktiviteter, men inte under dessa veckor när reglerna skärpts. 

Då kan du beställa från vår webshop med hemleverans. 

Ja, det går jättebra! Bästa klapparna finns på hudoteket.se, både produkter och presentkort. Du kan även kontakta kundtjänst i webshopen så hjälper de dig gärna. 

Kontakta gärna webshop@hudoteket.se eller ring 036-34 45 62 så hjälper vi dig både med rådgivning och smidig leverans hem till dig. 

Har du fler frågor eller funderingar?
Tveka inte att kontakta oss.

Allmänna rutiner på hela Hudoteket

  • Vi arbetar inte om vi känner av minsta sjukdomssymptom.
  • Vi tar inte emot kunder på någon av våra enheter om de känner av minsta sjukdomssymtom.
  • Medarbetare och kunder ska vara friska i 48 h innan de får komma till oss.
  • Vi tvättar händerna oftare och längre under en arbetsdag, och särskilt efter kontakt med externa leveranser
  • Handsprit och ytdesinfektionsmedel finns tillgängliga överallt, och används flitigt.
  • De Hudotekare som kan jobba hemifrån, gör det.
  • De som är på plats jobbar på så stort avstånd från varandra som möjligt, och tar raster vid olika tidpunkter.

Detta önskar vi från dig

  • Du är varmt välkommen till oss, om du är symtomfri och har varit i 48 timmar. Vi förhåller oss till de restriktioner som Folkhälsomyndigheten satt upp, och även 1177. Läs gärna mer där om du är osäker inför ditt besök.
  • Kom till oss utan sällskap. Givetvis är ledsagare välkomna.
  • Håll avstånd till oss och varandra.
  • Tvätta händerna när du kommer, vi har handfat på alla våningar. Handsprit finns på fler ställen på varje våning.
  • Be oss om hjälp vid utprovning av makeup. Vi hjälper dig gärna!


Rutiner på Salong, Butik och Showroom

  • Vi är noga med att hålla avstånd, och ber våra kunder att hålla avstånd till oss och till varandra.
  • Beroende på vilken behandling du bokat, gör vi olika åtgärder för att genomföra behandlingen på ett så hygieniskt och säkert sätt som möjligt. 
  • Vi bär visir.
  • Vi tvättar våra lokaler varje dag.
  • Vi desinficerar och steriliserar våra arbetsredskap.
  • Vi desinficerar ytor oftare än vanligt.
  • Vi förbehåller oss rätten att begränsa antalet personer i lokalen.
  • Vi använder engångsmaterial där det behövs.



Gällande vårt varulager


För tillfället kan fler produkter än vanligt vara restnoterade från leverantör, detta beror att de i sin tur har svårare att få hem produkterna då många fabriker runt om i världen har stängt ned eller har minskad produktion. Så fort vi kan få hem produkterna fyller vi på hyllan igen! På Hudoteket.se kan du bevaka produkten, och får ett automatiskt mail när varan finns hemma.


Fraktalternativ


För dig som inte kan eller vill hämta ut paket hos ombud, utan istället få paketen levererade hem erbjuder vi olika alternativ:

  • Postnord Varubrev: Vid små paket skickas de som varubrev, och dessa levereras i brevlådan om de får plats. Annars går de till ombud. Detta alternativ är alltid kostnadsfritt.
  • Postnord Hemleverans: Du kan även välja att få ditt paket hemlevererat, direkt till dörren oavsett storlek på paketet. Just nu bjuder vi på kostnaden för detta vid köp över 1299 kr!
  • Budbee Hemleverans: Budbee är vårt andra alternativ för hemleverans, direkt till dörren oavsett storlek på paketet. Just nu bjuder vi på kostnaden för detta vid köp över 600 kr!

Hudoteket Kundservice finns alltid för dig!

Vi på kundservice svarar gärna på alla dina frågor, mellan klockan 8-18 helgfria vardagar. Du kan kontakta oss via telefon, mail eller chatt.


Mail:
 webshop@hudoteket.se

Telefon: 036-12 06 66.

Tips! Vill du handla online och få hemleverans men har svårt att lägga din order själv? Vi hjälper dig gärna! Ring oss så hjälper vi dig att lägga en order. Snabbt, smidigt och enkelt!

Sist vill vi tacka för att just du väljer att handla hos oss. Vi gör allt för att du ska känna dig trygg och nöjd med ditt köp, från beställning till leverans. Stor kram från oss på Hudoteket

Vill du ha erbjudanden, nyheter och beauty-inspo?

Läs vår integritetspolicy här.

Salong Webshop